نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2922
-
الف
+

«داغی» به اسپانیا می‌رود/ روایت عبور از مرز افغانستان

فلم کوتاه «داغی» به بخش مسابقه سی و دومین دوره جشنواره فلم «جیرونا» راه یافت.

به گزارش آی فیلم2، فلم کوتاه «داغی» به تهیه کنندگی و کارگردانی «فاطمه محمدی» به بخش مسابقه سی و دومین دوره جشنواره فلم «جیرونا» (Girona) راه یافت.

اکثر بازیگران فلم کوتاه «داغی» از هنرمندان افغانستانی هستند که برای نزدیک شدن به فضای مورد نظر، در این فلم به نقش آفرینی پرداخته اند.

در خلاصه داستان این فلم کوتاه آمده است: حفیظ تصمیم می‌گیرد تا برای نجات یک زن و دختر خردسالش از مرز افغانستان عبور کند و در این راه با مشکلات بسیار روبرو می شود.

قاسم علیزاده، اکبر اکبرزاده، نبی موسوی، جواد برهانی، قاسم کریمی، دریا تاجیک، محمدرضا رجب زاده و عاطفه امینی بازیگران این فلم کوتاه هستند.

جشنواره جهانی جیرونا از قدیمی‌ترین فستیوال‌های معتبر در اسپانیا است که هر ساله با هدف کشف استعدادهای جدید فلمسازی و تعامل میان هنرمندان، فلم‌های کوتاه و بلند را در بخش‌های داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی به نمایش می‌گذارد.

سی و دومین دوره جشنواره جهانی فلم جیرونا از ۲۹ سپتمبر تا ۳ اکتبر سال روان میلادی در ایالت کاتالونیای کشور اسپانیا برگزار خواهد شد و جوایز خود را در بخش‌های بهترین فلمبرداری، بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین بازیگر و… ارائه می‌دهد.

گفتنی است فاطمه محمدی فلم «فراموشی» را هم در کارنامه دارد که در بیش از ۵۰ فستیوال ملی و بین‌المللی دیده شده و جوایزی را نیز دریافت کرده است.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر